GLP Groep 2

vrijdag 18 februari 2022

Ik kom je helpen!

Het thema “Ik kom je helpen” is gestart met een filmpje bij juf thuis. Helaas moesten we in quarantaine en zijn we gestart met onderwijs online. Is het huis “de bouwval” van juf veilig genoeg om in te wonen? Geconstateerd dat dit niet veilig genoeg is aangezien er nog gaten in de vloeren zitten. De kinderen kregen de opdracht om te speuren door het huis of hun huis wel veilig genoeg is.

Ze kwamen erachter dat er bij hen thuis ook wel gevaarlijke situaties zijn en van daaruit gingen we meteen over op wie komt je helpen als er een ongelukje gebeurt thuis? Hebben jullie een verbandtrommel en wat zit er zoal in die verbandtrommel, waar gebruik je die materialen voor?

Wie komt je helpen en wie moet je bellen als papa en/of mama je niet verder kan helpen? Juf Geralda mocht gelukkig weer naar school, waardoor ze met een aantal kinderen een woordweb heeft kunnen maken over de ambulance. Juf Nuella is verder gegaan met het onderwijs online en sloot daarbij aan door een poppenhuis om te toveren tot ziekenhuis en het maken van een stethoscoop met materialen die thuis voorradig waren. Inmiddels zijn we gelukkig allemaal weer op school aanwezig en kunnen de kinderen weer lekker spelen in de verschillende hoeken. Zo hebben we een tandartshoek, apotheek en orbeez tafel waar naar hartenlust wordt gespeeld.