GLP groep 3

donderdag 23 juni 2022

VAKANTIE!

Ons laatste thema in groep 3 gaat over vakantie. Hoe vieren wij vakantie? Hoe vierden mensen vroeger vakantie? Wat neem je mee op vakantie? Deze en nog veel meer vragen hebben wij beantwoord gekregen in deze unit. Hieronder een blik op enkele activiteiten die wij al hebben gedaan.

De kinderen begonnen met het maken van een mindmap tijdens de kennisoogst. Hierop moesten ze alle woorden schrijven die bij hen opkomen wanneer ze denken aan vakantie.

De kinderen hebben gehoord over elkaars vakantieverhalen. Ze hebben op een kaart gezocht naar de verschillende landen. Wat zijn de verschillen tussen deze vakanties?

Wat neem je nou mee naar een koud land en wat neem je mee naar een warm land? De kinderen hebben hierover in groepjes overlegd en dit samengevat op een A3.

Komende week leren we nog meer over vakanties en sluiten we deze unit af.