GLP groep 3

donderdag 15 juni 2023

We hebben ontzettend veel geleerd en gedaan binnen ons thema “Kunst”. We werken met de leerdoelen van IPC Milepost 1.

Aan het onderstaande hebben we net gewerkt:

Techniek 1.04
Ik kan commentaar leveren op mijn eigen plannen en producten en verbeteringen aangeven.

Internationaal 1.01
Ik kan iemands individualiteit en onafhankelijkheid respecteren.

Aardrijkskunde 1.04
Ik kan kaarten (van verschillende schaalgrootte) gebruiken, om de ligging van Nederland en andere landen te bepalen.

We gaan komende weken nog verder met de doelen:

Geschiedenis Natuur 1.01
Ik kan onderzoeksvragen stellen.

Natuur 1.01
Ik kan onderzoeksvragen stellen

We leerden veel nieuwe woorden gebruiken waaronder Engelse woorden als painter, portret, studio, crayons.

Als school werken we aan het Persoonlijk leerdoel: Respect – geven om anderen en de omgeving.

We hebben nagedacht over wat is kunst en waarom is dat belangrijk? Wat hebben we eraan en wat vind jij eraan?

We hebben een echte conservator uitgenodigd. Zij vertelde over dieren op het doek. We kozen een lievelingsschilderij en maakten het verhaal af. We zetten onszelf in een schilderij en tekenden het. We hebben een portret gemaakt van een klasgenoot en een zelfportret gemaakt. We hebben kleuren van ons lievelingsschilderij gemengd. Van kapot speelgoed maakten we kunst. Eerst een ontwerp en een verhaal en dan aan de slag. We bekeken elkaars kunst en gaven commentaar. We dachten na over wat er allemaal bij een museum hoort. We toverden ons lokaal om in een museum met een winkel, kinderhoek, kassa, bewaking. Er liepen suppoosten rond, kunstexperts en we hadden twee directeuren die iedereen welkom heetten.