GLP Groep 3

donderdag 17 februari 2022

Wij werken aan de unit ‘we zijn wat we eten’. Voeding speelt een vitale rol in de geschiedenis en cultuur van de hele wereld, omdat eten essentieel is om te leven. Door over de verschillende soorten en hoeveelheden voedsel te leren die ons lichaam nodig heeft, kunnen we gezonder eten en langer genieten van ons leven.

Tijdens het startpunt hebben wij een eigen menukaart gemaakt voor een zelfverzonnen restaurant. Aan wat voor eten denken de kinderen al?

Daarna gingen we tijdens de kennisoogst inventariseren wat wij al weten over waar voedsel vandaan komt, hoe we voedsel kunnen koken of bereiden, waarom we eigenlijk eten, wat we lekker vinden en hoe voedsel in de winkel terecht komt.

Bij natuur hebben we geleerd over de schijf van vijf. Daarna kregen de kinderen verschillende soorten voedingsmiddelen op papier en zij moesten dit bij de juiste categorie plaatsen. Hier hebben we flink over gediscussieerd. Bij natuur hebben we ook geleerd over de groei van voedsel en planten in het algemeen. De kinderen kregen een bloem om te ontleden en leerden over de verschillende onderdelen van een plant. Vervolgens hebben zij hun bevindingen nagetekend en beschreven.

Aankomende week gaan wij nog veel meer leren over ons eten en hebben we een leuke afsluiting van deze unit.