GLP groep 4

vrijdag 24 juni 2022

Ons laatste thema van dit schooljaar is zeer toepasselijk: “Vakantie!!”

We hebben een inventarisatie gemaakt van:

• plaatsen waar ik naartoe ben geweest;
  • dingen die ik meeneem ( bagage);
  • dingen die ik op vakantie heb gekocht ( souvenirs);
  • dingen die ik op vakantie doe;
  • redenen waarom we graag op vakantie gaan.

We hebben een plattegrond gemaakt van ons schoolplein, zodat we daar “camping de Parkenschool” in konden tekenen (mét legenda).

We hebben geleerd over “de 7 wereldwonderen die mensen gebouwd hebben” (stiekem hebben we er een paar bijgedaan;).

We weten waarom deze gebouwen bijzonder zijn, we weten in welke landen ze staan én we kunnen deze landen vinden op een wereldkaart.

Tot slot hebben we ze nagemaakt met een royale keus aan materialen (tekenen/ knutselen/ bouwen).

Inmiddels hebben we vragen voor een interview bedacht: hiermee kunnen de kinderen informatie vergaren bij opa’s en oma’s, want….gingen zij ook op vakantie??? Dit ronden we aankomende week af.

Straks gaan we zelf ook weer op vakantie! Waar gaat de reis naartoe (en hoe ga je er naartoe)??

Fijne vakantie!