GLP Groep 5

donderdag 13 oktober 2022

Aankomende weken sluiten we de eerste unit van IPC in groep 5 af. De unit ‘de actieve planeet’ was een groot succes en erg interessant.

De kinderen zijn met veel verschillende onderwerpen bezig geweest. Hieronder worden er een paar toegelicht:
De kinderen hebben geleerd over Pompeï. Veel ontdekkingen over die tijd die onderzoekers hebben gedaan waren mogelijk doordat Pompeï onder het as zo goed bewaard is gebleven.
De kinderen hebben nagedacht over de voordelen en nadelen van het wonen bij een vulkaan. Rondom een vulkaan is de grond zeer vruchtbaar maar het er is wel kans op uitbarsting.
De kinderen hebben in tweetallen alle vulkanen en risicogebied in kaart gebracht. Zo werd goed zichtbaar dat vulkanen met name voorkomen bij de lijnen tussen tektonische platen. De kinderen kunnen u nu heel goed uitleggen hoe dat komt.

Bij IPC doen wij onderdelen soms in het Engels. Zo hebben de kinderen de Engelse woorden voor de onderdelen van een vulkaan geleerd; vulcano, lava, magma, cone, crater, hot, ash.

Na de herfstvakantie starten de groepen 5 en 6 met de unit ‘uitvindingen en machines’. Meer informatie hierover volgt via de mail.