GLP Groep 5

donderdag 12 januari 2023

In groep 5 hebben we afgelopen periode gewerkt aan de unit “uitvindingen en machines”. De kinderen begonnen met nadenken over het ontstaan van uitvindingen die wij nu elke dag gebruiken, zoals de mobiele telefoon, vershoudfolie en het notitieblokje. Ze hebben zich in groepjes verdiept in een uitvinding en hierover gepresenteerd.

Daarna hebben ze geleerd over Christiaan Huygens. Vraag uw kind maar eens wat Christiaan Huygens heeft uitgevonden. Dit is een heleboel!

De kinderen hebben geleerd over de camera obscura en er uiteindelijk zelf ook een gemaakt! Deze komen morgen mee naar huis, dus dan kan uw kind uitleggen hoe de camera obscura werkt.
We zijn ons bewust geworden van de redenen van nieuwe uitvindingen en de invloed hiervan op ons dagelijks leven.

Volgende week starten we met een nieuwe unit: “ontdekkingsreizigers en avonturiers!”