GLP groep 5

maandag 17 april 2023

In groep 5 werken wij momenteel aan de IPC unit Red de wereld. Regenwouden bedekten ooit 20 procent van de oppervlakte van onze wereld. Nu is dat slechts 5 procent. Wetenschappers waarschuwen ervoor dat we onze planeet in gevaar brengen momenteel. Wat kunnen we doen om het regenwoud te redden? In deze unit proberen we hierop een antwoord te vinden.

Op de afbeelding zijn een aantal opdrachten te zien waar de leerlingen al mee bezig zijn geweest. Bij het startpunt hingen foto’s in de hal van dieren die in het tropisch regenwoud leven. De leerlingen moesten de juiste namen bij de foto’s zoeken. Later in de unit hebben we geleerd dat meer dan de helft van alle planten, dieren en insecten op aarde in de regenwouden leeft! Enorm belangrijk om goed te beschermen dus. Naast deze ontdekking hebben de leerlingen ook andere informatie moeten opzoeken op hun Chromebook, zoals waar regenwouden zijn op de aarde en welke producten hun oorsprong hebben in het regenwoud.

Om meer te weten te komen over de verschillende dieren die in het regenwoud leven, hebben de leerlingen in kleine groepjes posters gemaakt over een dier en deze gepresenteerd aan de klas.

Na de meivakantie zal de afsluiting van deze unit plaatsvinden en alle ouders van de klas zijn van harte welkom. De uitnodiging hiervoor is te vinden op Parro.