GLP groep 5

donderdag 15 juni 2023

Luchthavens

Elke dag gaan miljoenen mensen de lucht in om een reis met een vliegtuig te maken. Vliegreizen verbinden mensen over de hele wereld. Dit is het uitgangspunt voor de unit Luchthavens waar in groep 5 aan wordt gewerkt.

Bij het startpunt hebben we geïnventariseerd wat de kinderen al weten over dit onderwerp. Daarna hebben ze hun eigen droomreis verhaal geschreven om enthousiast te worden voor het onderwerp.

Het vak aardrijkskunde hebben we al afgerond. Hierbij ging het met name over de locatie van luchthavens en gevolgen voor de omgeving. De kinderen moesten een locatie in Nederland zoeken voor een nieuwe luchthaven en moesten onderbouwen waarom die locatie geschikt is.

Bij kunstzinnige vorming hebben we gekeken naar verschillende logo’s van luchtvaartmaatschappijen. Daarna mochten de kinderen zelf een logo voor een zelfverzonnen luchtvaartmaatschappij ontwerpen.

Aankomende weken komen de vakken techniek, ICT, mens en maatschappij en internationaal nog aan bod. De unit sluiten we eind juni af met ouders.