GLP groep 7

donderdag 20 april 2023

Zo zien zij de wereld door Jesper en Terre.

We begonnen met typisch Nederlands uitbeelden bijv. kaas, oranje enz. Dit deden we bij het Startpunt met presentaties aan elkaar. Iedereen had zich erg goed voorbereid en het was leuk om te zien.

Toen gingen we verschillende kunstvormen tekenen en laten zien en posters van van Gogh en Rembrandt maken. De juffen lezen voor uit: Voor altijd beroemd. Dit boek gaat over het jongetje en meisje op de Nachtwacht. Omdat over deze 2 kinderen niets bekend is heeft de schrijver dit verhaal over ze bedacht.

Op vrijdagmiddag hebben we ook nog een van Gogh tekening gemaakt, (foto)

Daarna gingen we een collage maken van expressionisme en impressionisme. We gingen verder met Wassily Kandinsky en Paul Klee (kubisme) hoe zij schilderen met en op muziek. Het gaat heel erg over je gevoel uitdrukken in lijnen en kleuren.

Toen gingen de kinderen abstract schilderen. Aan het eind van het thema gingen we schilderen op klassieke muziek. Na de vakantie gaan we naar een tentoonstelling in CODA en gaan we een workshop volgen.