GLP groep 7

dinsdag 13 juni 2023

Na de meivakantie hebben we ons thema “Zo zien zij de wereld” afgerond. Een thema met onderwerpen die voor de kinderen wat verder van hen af stonden. Het nadenken over gevoelens bij alle vormen van kunst. Welke instrumenten gebruik je om je gevoelens te uiten? Welke kunstenaars behoren tot het expressionisme en welke tot het impressionisme? Ook gingen zij zelf op een kunstzinnige manier manier aan de slag. Hier ziet u wat foto’s die gemaakt zijn tijdens ons thema.

Inmiddels zijn we gestart met een nieuw thema: “Het milieu”. Een thema met onderwerpen als global warming, stikstofbeleid, CO2, biodiversiteit en nog veel meer. Deze onderwerpen zijn wekelijks in het nieuws terug te vinden, dus je merkt in de klas of dit onderwerp ook weleens aan de keukentafel wordt besproken.

We doen onderzoek naar de biodiversiteit van onze eigen natuurlijke tuin, we kijken naar de oorzaken en gevolgen van ons eigen handelen op de natuur. Ook proberen we conclusies te trekken, zodat we ons handelen misschien kunnen aanpassen. Tijdens dit thema krijgen we een gastles van 2 jeugdbestuurders van Waterschap Vallei en Veluwe. Zij gaan ons meer vertellen en leren waterbewustheid en duurzaamheid. Een leuk weetje is dat een van deze bestuurders een oud-leerling is.