GLP groep 8

woensdag 14 juni 2023

Ons nieuwe thema!!! Het milieu!

Wat een toffe start van dit thema. Verschillende posters in de klas, iedere poster een andere boodschap. Als je bij een poster gaat staan en deze goed bekijkt welke vragen komen er bij je op? Waar zal de poster voor staan? Zou deze poster jou aanspreken? Op de bijgevoegde foto zien jullie een poster met een aantal woorden die in de klas naar voren kwamen bij de startopdracht.

We zijn nu bezig met het ontwerpen van een natuurpark op braakliggend terrein in Apeldoorn. Dit park moet milieuvriendelijk zijn en een goede invulling krijgen. Hoe zorgen we ervoor dat de natuur zo goed mogelijk kan blijven bestaan. We maken dit in kleine groepjes. Eerst gaan we brainstormen over wat we in ons park willen laten terugkomen. Dan maken we een plattegrond en schets van ons park. Op naar de volgende stap, maak een moodboard van je ontwerp. Uiteindelijk verwerken we dit allemaal in een maquette van ons park.

We laten voor het einde van het jaar de kinderen opschrijven wat ze na al die jaren IPC hebben geleerd en wat ze meenemen naar het VO. Dit zal voor ons de afsluiting van het thema en IPC op de basisschool zijn.