vrijdag 1 oktober 2021

Afgelopen weken hebben we veel gespeeld met elkaar en de afspraken gemaakt. Ook in de klas. De kinderen in groep 1 zijn nu echte kanjers. Ze weten waarom ze op school zijn: ze staan te popelen om te leren. En wat doen ze dat gedreven. Af en toe komt de tong als geheim wapen erbij kijken. Knippen, plakken, opruimen, kleuren met de juiste greep. Je best doen om het al een beetje binnen de lijntjes te kunnen. Maar ook luisteren naar het voorlezen, vragen beantwoorden en navertellen.
Ook zijn ze op zoek naar de letters van hun eigen naam en proberen ze het op allerlei manieren te schrijven. Zo knap!
Daarnaast zijn we druk bezig met de cijfers. We leren nu eerst de letter 1 herkennen en schrijven. En dan gaan we naar 2 en 3 en 4 en 5 en 6 en 7 en 8 en 9. Tellen doen we ook elke dag. We komen nog niet verder dan 11, maar dat komt omdat we nog maar met 11 kleuters in groep 1 zitten.
En natuurlijk zijn we gestart met Engels. Elke week praten we (vooral de juf) in het Engels. Ze kennen de dagen in het Engels, maar ook de kleuren. We willen graag nieuwe vrienden en vriendinnen ontvangen. Die kunnen dan meedoen met ons nieuwe thema: ‘Speuren en verzamelen’. De eerste weken gaan we op zoek naar het leven in het bos. We maken kennis met dieren, wat ze eten. Maar ook gaan we leren hoe we de dieren kunnen helpen om de winter te overleven.
Donderdag (09.15 – 15.00 uur) gaan we op schoolreis naar schateiland. Daar hebben we echt wel veel zin in.