vrijdag 14 januari 2022

Het nieuwe jaar zijn we weer fijn begonnen. En ja, ook groep 1 kan nu echt spreken over een klas met wel 19 leerlingen. Dat is even wennen. Ineens zijn er niet voldoende speelplekken voor alle kinderen in de hun geliefde speelwerkplek. Maar daar zijn we inmiddels aan gewend en kunnen de kinderen al heel goed een alternatief kiezen. Nu ontstaan er steeds nieuwe groepjes kinderen die met veel enthousiasme en plezier samen werken.

In de kring heb ik de kinderen gevraagd wat ze graag zouden willen vertellen in de nieuwsbrief. Linn wil het met jullie hebben over het gymmen. “We hadden een hele hoge glijbaan vast aan het klimrek. Tsjonge wat moeten we ons goed vasthouden om door het rek te klimmen en dan op de glijbaan te gaan zitten. Het was weer met veel plezier bewegen en goed opletten wat we konden. We hielpen elkaar heel goed”.

Bob wil vertellen dat hij al veel rekenopdrachtjes van de juf krijgt. Zo moet hij een kring maken van 19 stoeltjes. En hop daar staat de kring. Ook weet hij al heel goed dat als er twee kinderen niet zijn er dan maar 17 stoelen neergezet moeten worden. Bob wordt voor het klaarzetten van de kring ook flink geholpen door de rest, maar het tellen controleert hij toch zelf nog even.

Afgelopen week zijn we druk geweest met afval. Welk afval is er allemaal, waarvan is dat gemaakt en waar gooien wij dat weg. Volgende week gaan we nog wel verder met het waarom van het verpakkingsmateriaal. Dat gaan we onderzoeken.

De nieuwe kinderen zijn ook al steeds meer gewend en doen erg goed mee. Iedereen heeft de letter k geleerd. En iedereen wist wel iets te benoemen met de letter k. Zo knap en zo goed hoe ze meedoen en om te zien hoe diep ze nadenken.

Zo zijn we al erg druk met van alles leren en genieten er volop van. Stiekem denk ik wel dat velen wel een extra uurtje slaap kunnen gebruiken, maar dat kan ik ook wel na zo een week. Maar dat geeft niks want het is zo fijn om met elkaar te leren en te werken.