donderdag 3 februari 2022

Wat is het toch een leerzaam thema “Ik kom je helpen”. In de klas hebben we in de onderzoeksplaats de doktersruimte ingericht. Er worden heel wat verbandjes omgedaan, pleisters geplakt en kinderen onderzocht.
Ook weten we al goed welke situaties rondom de school gevaar opleveren en mochten de kinderen daarvan foto’s maken. Daarna gingen we over op verkeer. In het verkeer zijn er veel regels, zodat er zo min mogelijk ongelukken gebeuren. We hebben allerlei verkeersborden bekeken en verkeerssituaties besproken. Wat er gebeurt als je onder weg een ongeluk krijgt, dan komt de ambulance. Eerst moet er dan wel gebeld worden naar 112. We hebben de kinderen goed op het hart gedrukt dat dit alleen mag in noodsituaties. We hebben een telefoongesprek geoefend hoe om hulp te vragen.
De komende week gaan we verder met de ambulance en de hulp in het ziekenhuis. Hoewel we nu weer even thuis zitten zijn de kinderen druk bezig een ziekenhuisbed te maken voor hun zieke knuffel. Daarna zullen ze het leven in het ziekenhuis naspelen.
Als we weer op school komen gaan we onderzoeken hoe de politie en de brandweer hulp geven. De kinderen zijn nieuwsgierig en weten veel te vertellen. Het samenspel komt nu goed op gang.
We hopen ook gauw weer dat er mensen in de school mogen komen om ons meer te leren over de hulpverlenende beroepen.