vrijdag 11 december 2020

Na weken van drukte in onze winkel, loopt langzamerhand de klandizie iets terug. Logisch, want nu zijn we erg druk met ons “uniform”. We leren van alles over het uniform en welke beroepen daarbij horen.
Woensdag hadden we de orendokter op bezoek. Zij heeft van een aantal kinderen de oren gecontroleerd. Oh ja: er is niets aan de hand met de oren. Maar hoe kan het dan dat ze ons soms niet zo goed horen?
Ook hebben we een film gezien over het ziekenhuis en het plaatsen van buisjes in de oren. En wie zagen we op de film voorbijkomen? Inderdaad weer de dokter, maar die had nu hele andere kleren aan: ze moest opereren en daar heb je weer andere kleren voor nodig.
Op donderdag is de piloot langs gevlogen. Het vliegtuig was helaas niet mee. Maar de piloot heeft vier strepen op zijn uniform. Daarom mag hij achter het stuur van het vliegtuig zitten. De persoon naast hem heeft drie strepen en is de copiloot.
De kinderen vonden het erg interessant. Maar door alle kerst- en Sint perikelen zijn we allemaal wel wat vermoeid. Heerlijk dat het weer vrijdag is. En dat we ons weer op kunnen laden voor de laatste feestweek.
De laatste week voor kerst duiken we in feestkleding van allerlei landen en voor allerlei feesten.
Waarom dragen mensen welke kleding? Is feestkleding in elk land hetzelfde of kan het ook anders zijn? We hebben al een prachtig feestelijk tenue van Isra hangen. De kinderen mogen eigen feestkleding laten zien tijdens het kerstdiner. Maar wie weet verrassen ouders ons nog in hun trouwkleding of hebben ze mooie foto’s bij zich. Wij zijn benieuwd.
Ondertussen maken we de klas gezellig voor ons kerstfeest. We maken een kerstboom aan de hand van rekenbegrippen van groot naar klein, we oefenen onze motorische vaardigheden met knippen, prikken en plakken. Maar ook genieten we van het mooie nieuwe speelgoed in de klas.
Ook wij wensen u alvast hele fijne kerstdagen en een gelukkig 2021!