vrijdag 1 april 2022

Wat hebben we het getroffen met het weer…uhm behalve gisteren en vandaag dus. Ons thema bloemen en planten konden we volop uitvoeren. De kinderen zijn zo druk geweest met onze moestuin helemaal omspitten en het onkruid eruit halen. Ook in de klas zijn we druk aan het zaaien en planten geweest. De plantjes groeien al erg hard, maar we moeten nu echt even wachten tot de kou weer uit de lucht is, dan kunnen we de planten in de moestuin zetten.

Deze week zijn de kinderen druk geweest met het inrichten van een prachtige bloemenwinkel. Allereerst moesten we goed nadenken wat we er allemaal zien en wat er te koop is. Nu worden er mooie vazen gemaakt, bloemetjes worden mooi gedecoreerd. Het ziet er al wel top uit. Alleen ….waar is de kassa? Daar moet de juf nog goed naar zoeken, want die is opgeruimd.
Ondertussen wordt er goed voor de bloemen gezorgd: hebben ze wel genoeg water? Ja hoor de meeste hebben genoeg, sommigen te weinig en anderen weer veel te veel.
Ook met andere materialen maken we de mooiste bloemen en tuinen. In de klas hadden we ook een echte tuinarchitect op bezoek. Ze vertelde ons er alles over, daarna mochten we onze eigen tuin ontwerpen. Er zitten een hoop ontwerptalenten in groep 1.
Gelukkig hebben we ondanks het harde werken ook erg mogen genieten van veel buitenspelen en van een gymles in de grote gymzaal. Meester Jurrien heeft ons laten zwaaien in de ringen en de touwen, we mochten badmintonnen met een ballon, klimmen in een klimrek en springen in de trampoline. Wat een feest was het.
En de komende week gaan we nog fanatiek verder met dit leuke een leerzame thema.