vrijdag 8 juli 2022

Wat een leuk jaar hebben we toch achter de rug. Zoveel gespeeld, geleerd en gelachen. Wat zijn de kinderen groot geworden. Het is eigenlijk wel jammer dat ik afscheid van een groot deel moet gaan nemen. Zij gaan heerlijk naar twee nieuwe juffen in groep 2. En wat hebben ze er zin in! Gisteren hebben ze er al een uurtje mogen kennismaken. Dat vonden ze helemaal geweldig.
Gelukkig zal ik ze nog elke dag even zien bij het buitenspelen. Dan kan ik toch nog de verhalen horen en hopelijk de knuffels krijgen.
De laatste weken hebben de kinderen bij het binnenkomen een nieuw spel bedacht: hoe kom ik stiekem langs de juf de klas binnen. Wat een lol hebben ze. Gelukkig eenmaal in de klas komen ze toch nog even allemaal dag zeggen en hun stralende ogen laten zien. Wie weet mogen we ooit weer een echte hand geven aan de juf en elkaar even aankijken, ik hoop dat Corona het weer toe gaat laten. Want elke ochtend tikkertje spelen of verstoppertje bij het binnenlopen is leuk, maar even echt weer dag mogen zeggen vind ik wel leuker.
Ons thema van A naar B kunnen we de komende weken mooi in praktijk brengen. Van de auto weten de kinderen heel veel van. Ze kunnen die onderweg wel repareren en weten wat er allemaal stuk aan kan zijn. Ook reizen met de trein zal geen probleem worden, het inchecken met de OV- kaart is een makkie. De fiets is gerepareerd en gesloopt, maar daarover zullen we volgend jaar weer wat meer over moet gaan leren. De aandacht was op, maar de fietsenmaker deed wel zijn best in de themaplaats.
In het atelier werd het de laatste dagen een drukte van belang, wat waren ze druk met mooie tekeningen maken, knutselwerken in elkaar zetten, knippen en plakken. Dat leverde veel resten papier op die we hebben hergebruikt om er nieuw papier van te maken. Kinderen uit groep 8 hebben ons er op hun vrije dag bij geholpen. Wat een toppers zijn dat.
Ook werden er met het constructiemateriaal prachtige dingen gemaakt. Na het krijgen van hun rapport moest ik ineens van iedereen nog een foto maken, ze zijn trots! En terecht.

Jongens, meisjes, ouders en collega’s wat heb ik genoten van jullie. Dank voor een topjaar!

Juf Angelique