donderdag 25 augustus 2022

Zo, de kop van het nieuwe schooljaar is eraf. De eerste dagen in groep 1 waren weer geweldig. Wat hebben we genoten van onze leerlingen van vorig jaar en de nieuwe leerlingen. We zien al vriendschappen ontstaan en het samenspel komt op gang. Ook kunnen de kinderen hun speelgoed al goed samen delen. Dat hebben ze al goed van huis uit mee gekregen en in de Kanjerlessen leren ze ook dat ze op school moeten delen om met elkaar te spelen en plezier te hebben.
De eerste boekjes zijn al voorgelezen en de dansjes en liedjes komen ook al goed op gang.
We leren een lied over vingers en dansen op ‘hoofd, schouders knie en teen”. Maar ook de eerste leerdoelen van de kleuters zijn al aan bod gekomen: we tellen, leren met een liedje de dagen van de week.
De komende weken werken we aan ons thema: “Zo spelen wij”! In dit thema werken we aan afspraken binnen de groep om samen te spelen en samen te leren. We leren goed zorg te dragen voor onze groepsruimte door goed met de spullen om te gaan en deze ook weer netjes op te ruimen. Het is altijd fijn om weer te kunnen werken in een opgeruimde speelleerplaats. Ook besteden we veel aandacht aan het dagritme. Zo leren kinderen wat ze verwachten en hoe het bij ons in de groep gaat.
A.s. maandag is de algemene ouderavond. Voor de groepen 1, 4, 6 en 7 van 18.00 – 19.00 uur en voor de groepen 2, 3, 5, 8 van 19.00 – 20.00 uur.