donderdag 24 november 2022

Tijd voor een feest, en wat voor een feest vieren wij in de klas. Allereerst is het natuurlijk al een feestje om op school te zijn. Maar het thema “feest” leeft ook echt.
Allereerst hebben we een feestwinkel ingericht. In de feestwinkel hangen o.a. verkleedkleren, zelfgemaakte mutsen. De kinderen verkopen hun waar aan de inwoners van de huisplaats. Daarna hebben we een feestje georganiseerd waarvoor we de kinderen van de peuterspeelzaal hebben uitgenodigd. We hebben de speelzaal veranderd tot een echt feestpaleis. Samen hebben we bedacht wat we allemaal nodig hebben om de ruimte te versieren: slingers, ballonnen en vooral confetti. We zijn druk geweest met het maken van slingers en confetti. Confetti hebben we op verschillende manieren gemaakt: scheuren, knippen en natuurlijk met de perforator. Alleen dat al was een feest.
Na de aankleding zijn we druk geweest met wat je op een feestje kan doen: spelletjes, dansen en kletsen. Nadat we de peuters hadden uitgenodigd, werd het een groot feest in de speelzaal. De kleuters van groep 1 kun je echt wel een feestje laten organiseren.
In het tweede deel zijn we begonnen met feestkleding en dat tijdens de Sinterklaasperiode. Nu komen we nog even niet verder dan verkleedkleren. Maar met de kerstdagen voor de boeg zullen de kinderen ook wel uitgebreid nadenken over feestkleding.
Nu we weten dat er straks kinderen van onze klas overgeplaatst gaan worden naar de groep van juf Ellen en juf Nuella zullen we een mooi afscheidsfeestje moeten organiseren voor deze kinderen. Daar hebben we al veel zin in. Maar eerst verdiepen we ons nog verder in het Sintfeest. De kinderen zijn druk bezig om als Sint achter de computer te zitten, de cadeautjes worden ingepakt en gescand. Kortom we oefenen en spelen er druk op los en ondertussen leren we samen heel veel over feest!