Groep 1/2A en 1/2B

donderdag 21 december 2023

Na het werken met ons thema speuren en verzamelen, Sinterklaas en kerst, starten we in het nieuwe jaar het nieuwe thema: ‘Ik kom je helpen’.
Weer een thema met veel rijke leermomenten. We bieden onze kinderen in de speelleerplaatsen een rijke leeromgeving, waardoor ze door middel van spel zullen leren over de wereld om ons heen.
We zullen starten met een inventarisatie wie ons allemaal helpen en welke beroepen daarbij horen. Ze zullen zelf kunnen vertellen wat ze allemaal meegemaakt hebben en welke hulp ze daarbij van wie hebben gekregen. We zullen de beroepen in beeld krijgen. Daardoor zullen ze in de themawerkplaats en de huisplaats door middel van rollenspelen zich kennis en kunde kunnen eigen maken.
Ook gaan we op onderzoek welke maatregelen er worden getroffen in en om het huis (en school) om zoveel mogelijk ongelukken te voorkomen. Maar ook wat we kunnen doen als er onverhoopt toch iets is gebeurd. Dus een beetje E.H.B.O. technieken zullen aan bod komen.
Tijdens dit thema zullen we onder andere aandacht besteden aan communicatie, woordenschat, begrijpend luisteren, rekenvaardigheden zoals wegen, betalen en getalbegrip. En werken we aan onze eigen ontwikkeling om vindingrijker en inventief te zijn, ons aanpassingsvermogen te vergroten en na te denken over onze eigen persoonlijke en morele waarden.
Tijdens de gymlessen zullen we de motoriek extra trainen, maar ook aandacht besteden van eventuele beperkingen en hoe we dan kunnen bewegen.
Kortom weer een thema die helemaal zal gaan aansluiten op onze kleuters en waar we veel van zullen leren. We hebben er zin in.
Voor nu wensen we jullie allemaal hele fijne feestdagen en het allerbeste in 2024, geniet van een welverdiende vakantie. Tot in 2024!
Juf Vera en Juf Angelique