Groep 1/2A

donderdag 24 augustus 2023

We zijn weer begonnen! We zijn gestart met 23 kinderen, waarvan 4 kinderen die net 4 jaar zijn geworden en dus voor het eerst naar school mochten. In de eerste dagen hebben we veel kennismakingsspelen gedaan. We hebben goed geoefend met elkaars namen en tijdens het spelen-werken probeerden we ook nieuwe vriendjes te maken. We hebben het dagritme al goed door op school en oefenen met het lezen van de dagkaarten. Ook de dagen van de week worden door de meeste al goed gekend.
De komende weken werken we nog verder met ons thema ‘zo spelen wij’. We gaan elkaar over onze speelplekken vertellen en ons favoriete speelgoed. Daarnaast leren we tijdens het spelen heel veel van en met elkaar. Want spel is de basis van waaruit we de wereld ontdekken. We weten dat sommige spelen goed gedaan kunnen worden als we ons aan de spelregels houden.
Over ongeveer 2 weken start het thema ‘huis en tuin’. Tijd voor ons rekeninzicht. We gaan bestuderen hoe we wonen, hoe de huizen zijn gebouwd. Maar ook wie dat allemaal bedacht en gemaakt hebben. We leren over de beroepen en zullen die ook uitspelen.Er zal veel in boeken gelezen worden. We hopen ook onze tekenvaardigheden verder te ontwikkelen. Kortom we zijn er klaar voor en hebben zin in ons nieuwe jaar.