Groep 1/2B

donderdag 24 augustus 2023

In groep 1/2B zijn we deze week gestart met het thema ‘zo spelen wij’. De eerste weken staan vooral in het teken van kennismaken met elkaar en hoe we met elkaar spelen en werken in de klas. We hebben ook eigen klassendoelen opgesteld.

Over een aantal weken gaan we starten met het thema ‘huis en thuis’. Dit thema sluit ook aan bij het thema van de Kinderboekenweek ‘bij mij thuis’. Dan gaan we onder andere rekenen met huisnummers, bouwplannen maken en hebben we het over de huizen van de kinderen.

In onze groep zijn we nu ook elke dag bezig met tellen, Engels, kanjeroefeningen en leren we de dagen van de week. Daarnaast hebben we elke week een ‘letter van de week’. Elke week bespreken we een nieuwe letter en hebben we leuke opdrachten, zoals de letter uit tijdschriften knippen en opplakken of een kleurplaat met allemaal woorden die beginnen met de letter die centraal staat.

Vanaf volgende week starten we ook met de gymlessen. Groep 1/2B heeft op dinsdagochtend en vrijdagochtend gym.