vrijdag 19 februari 2021

Wat fijn dat we de afgelopen weken weer op school les hebben kunnen geven. Wat een plezier hebben we met elkaar in de sneeuw gehad. Ook weer het samen spelen heeft tot veel plezier geleid. In de klas hebben we in de koek en zopietent gespeeld, we hebben nog fijn mogen schaatsen in de gymzaal, samen gedanst, gebouwd, geteld, gegeten en gelezen. Kortom weer als vanouds.
Maar natuurlijk moesten we allemaal weer aan elkaar wennen, nieuwe kinderen in de groep, weer de regels even doornemen, wachten op je beurt, zelf je jas en tas ophangen. En echt hoor wat kunnen we in groep 1 al veel zelf.
De eerste verjaardagen worden ook gevierd. Zo mooi om de blije gezichten te zien en samen nieuwe verjaardagsrituelen te maken.
Het thema “brr wat is het koud..”hebben we afgerond. Wat zijn er veel dingen gebeurd: en wat hebben ouders en kinderen thuis hard gewerkt. De foto’s en het geleerde zijn in de klas nabesproken: wat zijn ze trots om het nog een keer te zien en er over te vertellen.
Na de vakantie starten we het thema “Beestenboel”. Allereerst gaan we kennis maken met de wereld van het huisdier. We gaan onderzoeken, naspelen en verdiepen ons in de goede verzorging van elk huisdier.
Samen met juf Lutein buigen we ons over leuke en leerzame activiteiten. Maar ook zullen we bij het startpunt samen met de kinderen ontdekken wat we nog willen leren en hoe we dat gaan doen.
We hebben er veel zin in om de komende weken weer spelend veel te leren. We zijn er klaar voor!