vrijdag 26 maart 2021

Wat een heerlijke dagen hebben we achter de rug. Het weer speelt mee: we kunnen fijn naar buiten. En wat gebeuren daar een hoop dingen. Kinderen gaan samen op pad om op zoek te gaan naar kleine kriebelbeestjes. Met juf Lutein wordt er een dode bij onderzocht. En wat een mooie koppies zijn er dan toch te zien, vol verbazing en verwondering onderzoeken ze het diertje.
In de hoek van de moestuin hebben we een insectenhotel gebouwd: wat vinden ze het interessant om tijdens het spelen/werken in de klas naar buiten te mogen om takjes en stenen te zoeken.
Het is nog niet helemaal af, maar stukjes bij beetjes krijgen de insecten hun verstopplekje in het hotel. Het is mooi om te zien dat de kleuters zo betrokken zijn en vol energie aan de slag gaan.
De komende weken starten we het focuspunt dieren op de boerderij. Ook daar gaan we de dieren bestuderen, maar ook het verdere leven op de boerderij. We zullen onze aandacht dit keer veel richten op de taal- en rekenactiviteiten. Vooral meten blijken de kinderen wel interessant te vinden. Dus daar gaan we flink mee door. Ook de huiswaarts zal veranderen in een boerderij. We hopen op het maken van een mooie stal, maar zullen zeker de weilanden niet vergeten. We gaan er weer voor.