Groep 1 en 2

vrijdag 12 juni 2020

De kleuters spelen en werken al een aantal weken over het thema water. Thuis moesten ze op zoek naar de plekken waar water is, of gebruikt wordt. Ze kwamen enthousiast terug op school met hun bevindingen aan de hand van tekeningen, uitgeknipte plaatjes en foto’s . In de klas wordt de waterbak gebruikt om ervaringen op te doen met het vullen en overgieten van bekertjes, flesjes, potjes in diverse maten. Af en toe wordt de poppenwas gedaan. Ook worden in de klas voorwerpen verzameld en doen de kinderen voorspellingen of deze spulletjes zullen zinken, of drijven. Bij het maken van watermuziek worden flessen gevuld en komen begrippen aan de orde als vol, leeg, voller, leger, meer, minder, meeste, minste. Daarna worden de flessen in goede volgorde gezet van vol naar leeg of van lage- naar hoge klank. Tijdens het spel in de zandtafel mogen kinderen water gebruiken waarbij ze moeten proberen te voorkomen dat het water wegloopt in het zand. Buiten zijn de kinderen met de meegebrachte buizen actief bezig met het leggen van waterleidingen . Deze week is de knutselopdracht:” Maak een bootje of een vlot dat blijft drijven “ En natuurlijk is het heel spannend om dat met z’n allen uit te proberen!