donderdag 13 januari 2022

Wat was het een feest op 3 december…Sinterklaas op school! We zagen hem ‘s morgens al langs ons lokaal lopen, konden wij vast zwaaien.
Daarna mochten we naar de Schatkamer van de Sint. We hebben gezellig gebabbeld en een liedje gezongen over Priemelapiet.
Daarna mochten we een cadeautje uitzoeken! En we kregen ook nog een heel mooie knikkerbaan.

Daarna gingen we de kerstsfeer in. We hebben van alles geknutseld, allemaal een mooie kerstkaart gemaakt voor de buurt en een doos voor het ontbijt versierd. De hele klas leek wel een glitter glijbaan, maar het was zo leuk om een mooie doos te maken.

Op het laatst kregen we het ontzettend druk, alles moest af omdat de kerstvakantie eerder begon.

Vrijdag 17 december wéér iets leuks!! Het kerstontbijt. Vanwege de schoolsluiting alles op turbosnelheid voorbereid, we mochten de versierde dozen leeg meenemen naar huis en daarna gevuld met allerlei lekkers weer mee naar school nemen. Jummie, er zat overal wel heeeeeel veel lekkers in. De kinderen hebben genoten van al die heerlijke hapjes. En de juffen van de gezichten van kinderen, één groot compliment voor jullie als ouders! De dag daarvoor kregen de juffen al een beetje te horen wat er meegenomen zou worden?? Daardoor kregen wij al spontaan trek in die hapjes en konden wij vast bedenken wat we zelf voor lekkers mee zouden nemen. Juf Nuella had een doos met appelflappen meegenomen, ook heel erg lekker!

We hebben die ochtend ook een kerstbingo gedaan. De winnaars kregen een leuke prijs: Nora, Tijs en Dina hadden hun rijtjes het eerste vol.