donderdag 10 maart 2022

Wat hebben we veel geleerd over ons thema ‘Ik kom je helpen.’
Iedereen was enthousiast. Via diverse kanten kregen we heel veel spullen waar we mee konden spelen.
We hadden een echte apotheek.

We hebben eerst geleerd wat we konden doen met de tubes crème. Ook de thermometer werd veel gebruikt. Juf Lutein kwam even kijken en natuurlijk werd gelijk door Conner gekeken of ze misschien koorts had. Er werden veel prikjes gegeven, water met crème gemengd, we konden ons lekker uitleven en ervan leren.

Ook kregen we spullen voor een tandartshoek. Geweldig natuurlijk om te kijken in monden en naar tanden.
We hebben met de orbeez gespeeld, ook dat was een mooie ervaring. Zo leuk om te zien dat er uit die kleine droge korrels van die leuke zachte bolletjes kwamen. Heerlijk om er met je handen in te zitten.

We hebben ambulances geknutseld, prachtige resultaten.

En toen kregen we een naar bericht: onze Tijs lag in het ziekenhuis na een heel nare val. Met de kinderen hebben we een paar filmpjes opgenomen en naar Tijs gestuurd, natuurlijk eerst allemaal gezwaaid en kusjes geblazen. Daarna wilden heel veel kinderen iets vragen aan Tijs en dat kon natuurlijk ook. Hij kreeg veel filmpjes met vragen en…. We kregen een filmpje terug met alle antwoorden. Gelukkig mocht hij wel weer naar school en kon hij weer gezellig bij ons in de kring zitten.

Sommige kinderen hebben een ‘ik koffer’ mee naar huis gekregen. We zijn benieuwd wat de kinderen er in gaan stoppen. Voor wie nog niet weet waar we het over hebben: iedereen krijgt een keer een koffer mee en daarin zit een beschrijving.

Ook hebben we een wintertafereel in de klas gehad, naar aanleiding van de het boek ‘Olle’s skitocht.’
Verschillende kinderen gingen skiën en het is natuurlijk ook winter, al merken we daar niet heel veel van buiten.

Hadden we een rare start van ons thema, nu is iedereen gelukkig weer op school. Maar na veel leren en ervaren mochten we eerst lekker vakantie gaan vieren.

Nu gaan we aan de slag met het thema ‘Bloemen en planten’ en wat zal het een fleurige boel worden in de klas.

Weer veel lees-en kijkplezier, maar dat gaat vast lukken.