donderdag 31 maart 2022

Wat een fleurig begin hadden we met ons nieuwe thema ‘bloemen en planten.’

We hebben gekeken hoe de binnenkant van een hyacintbol eruit ziet. Sommigen vonden het zó vies ?, we hebben gepraat over hoe de bloem eet. Natuurlijk ook zelf van alles geknutseld rondom het thema.

Wat een feest was het op het plein toen we terugkwamen na de vakantie… Er lagen heel veel tegels en stenen, die hadden eigenlijk terug gelegd moeten zijn, maar gelukkig was dat nog niet zo. Konden wij heel veel ervaring opdoen met bakstenen, water en zand. We hebben cement gemaakt en er van alles van gebouwd en gelegd.

De mama van Conner bood aan om in onze groep Engelse les te geven en dat vonden wij natuurlijk een heel leuk idee. Ze komt op de woensdagochtend en neemt dan elke keer een groepje van tien kinderen mee. Ze vonden het geweldig!!

We hebben van alles gepoot en gezaaid. Violen in potjes gedaan, zaadjes in de aarde gestopt van paprika’s en courgettes, geleerd hoe je ervoor moet zorgen door het water te geven en dat de zaadjes niet alleen vocht maar ook warmte nodig hebben.

De juf heeft het boek van de Wortelkindjes voorgelezen en de figuurtjes uit het boek op de kast gezet.

Maar natuurlijk hebben we ook van alles geknutseld, we hadden het er maar druk mee, maar we vonden het zó leuk om bezig te zijn met dit thema.

Met Schrijfdans hebben we eerst op muziek van Rondo Veneziano een bloem in de lucht getekend en de week daarna op grote vellen papier met wasco. Met beide handen tegelijk. Wat konden de kinderen dit goed! Maar ook: wat hadden ze een plezier! Door de begeleiding van de muziek lukte het iedereen om een prachtige bloem te schrijfdansen.

Tot slot: de Grote Rekendag. Wat een feestochtend voor iedereen, op allerlei manieren bezig zijn met rekenen. We begonnen met het maken van een gebouw met onze meegebrachte dozen. Iedereen die geholpen heeft : BEDANKT!!!

We wensen iedereen weer veel leesplezier.