donderdag 12 mei 2022

Allereerst een terugblik op 1 april! Wat hebben we ons best gedaan om Apenheul te helpen met het speuren naar de ontsnapte neusaap. De lekkerste dingen werden meegebracht, Wessel had zelfs een banaan aan een touwtje om de aap te lokken. Maar…hoe we ook speurden, zochten, rondkeken…geen aap op ons plein of rondom de school. De juf heeft toen maar eens gebeld naar Apenheul en wat kregen we te horen??? 1 APRIL!!!

We hebben natuurlijk wel heel veel plezier gehad. Daarna hadden we een ingelaste ‘sokkendag’ omdat onze schoenen en laarzen onder de modder zaten. Was wel heerlijk hoor, op de sokken in de klas.

We hebben in een serie van drie activiteiten bloemen getekend met Schrijfdans, de eerste keer in de lucht, de tweede keer met wasco en de laatste keer op papier met potlood. We werken dus van groot naar klein. Op mooie muziek, het is dan ook altijd een heerlijke, rustige sfeer, waardoor de kinderen heel geconcentreerd kunnen werken. En dat doen ze supergoed. Ook voor ons paasontbijt hebben we prachtige placemat versierd, ook weer op muziek. We kunnen nu al best moeilijk randen versieren!

Omdat we graag even een contactmomentje willen hebben met de kinderen aan het begin van de ochtend kunnen ze nu kiezen hoe ze naar binnen willen: met een high five, een boks, een hand of een knuffel. Maud wijst aan wat ze het liefst wil.

Wat een feest op 22 april: de Koningsspelen. We hebben heel veel spelletjes gedaan, de Fittop10 gedanst op het plein, limonade gedronken, een koekje en een ijsje gegeten, kortom: het was een superochtend. Alle ouders die zo enthousiast hebben geholpen: BEDANKT!! Mede dankzij jullie hulp hadden wij een fantastische ochtend.

Na de vakantie stond juf Geralda in groep 2 en juf Nuella in groep 8. Aangezien we het project nog niet konden afsluiten vanwege de meivakantie, heeft juf Nuella, samen met groep 8, een afsluiting georganiseerd in de vorm van spelletjes op het plein.

We hebben ervan genoten, het was echt een verrassing. Daarna nog een lekker ijsje vanwege de verjaardag van juf Nuella, onze dag kon niet meer stuk.
Weer heel wat te lezen en te kijken voor iedereen, maar we maken ook zoveel leuke dingen mee die we graag met iedereen willen delen

Veel leesplezier en tot de volgende Parkenpost.