vrijdag 8 juli 2022

Het schooljaar is voorbij gevlogen! We hebben hard gewerkt, veel geleerd en vooral veel gelachen. We begonnen het schooljaar met een thema over huizen. Weten jullie het lied van ‘Wij bouwen een huisje’ nog? We zijn op schoolreisje geweest naar Schateiland, we hebben een vossenjacht gedaan en we hebben lekker met elkaar gegeten tijdens het kerstontbijt.
Dit schooljaar hebben we ook twee nieuwe klasgenootjes mogen verwelkomen. Jullie zijn een gezellige club kanjers bij elkaar!

We hebben het schooljaar afgesloten met het thema vervoer. Deze laatste twee weken hebben we geleerd over de fiets. Wisten jullie dat de eerste fiets gemaakt was van hout? En dat er vroeger fietsen waren met een heel groot voorwiel? Groep 2 kan je van alles vertellen over de geschiedenis van de fiets! Samen hebben we een tijdlijn van de fiets bekeken. Vervolgens mochten de kinderen die het leuk vonden een fiets kiezen en die namaken met krijt. Tot slot hebben we de tekeningen ingekleurd met ecoline. Er zijn prachtige kunstwerken gemaakt van de fietstekeningen.

We wensen jullie allemaal een hele fijne vakantie!!

Liefs, de juffen van Groep 2