donderdag 29 september 2022

Zijn alle riemen vast? 10-9-8-7-6-5-4-3-2-1-0…. Vroemmm. De raket stijgt op in groep 2.

Afgelopen week hebben wij gewerkt aan terugtellen. We kunnen al terugtellen van 10 naar 0 maar ook van 20 naar 0 hebben wij veel geoefend. Hiernaast zijn we bezig geweest met seriëren, cijfers herkennen en het herkennen van stippen op dobbelstenen en dominostenen zonder te tellen.

De komende weken werken we verder aan deze doelen. Hiernaast werken we aan verschillende doelen van aanvankelijk lezen en aanvankelijk schrijven. We leren dat letters met klanken corresponderen, we schrijven en stempelen woorden na, we luisteren naar prentenboeken en beantwoorden vragen over het verhaal. Wellicht heeft u thuis al het een en ander gehoord over Pluk van de Petteflet? We lezen al een paar weken over Pluk en de avonturen zijn nog lang niet voorbij. We lezen over Aagje, Dollie, mevrouw Helderder, meneer Pen en de Stampertjes.

Vraag maar eens aan uw kind wie deze personen zijn en welke avonturen Pluk met ze heeft beleefd.

Volgende week start de Kinderboekenweek en gaan we op schoolreis! Spannend!