donderdag 24 november 2022

Het feest is in volle gang in groep 2. De afgelopen weken hebben wij al van alles geleerd over feestversiering en feestkleding. Wij hebben een feestwinkel waar we onze feestartikelen verkopen. Hier hebben wij prijskaartjes gemaakt en oefenen we met gepast betalen met euromunten. Wat is duur en wat is goedkoop? Hiernaast geven de verkopers in de winkel uitstekend advies. Welke kleren en versieringen horen bij welk feest?
In de huisplaats wordt ondertussen het ene feestje na het andere feestje gevierd. De slingers worden opgehangen en de laatste dagen is het regelmatig een pietenhuis geworden.
Volgende week gaan we door naar focuspunt 3: feestelijke versnaperingen.

In de rekenkringen zijn we naast het leren over gepast betalen met euromunten ook druk bezig met het herkennen van hoeveelheden zonder te tellen. Hierbij kijken we met name naar dobbelstenen en dominostenen. Het herkennen van de getallen blijven we natuurlijk ook oefenen.
Bij aanvankelijk lezen en aanvankelijk schrijven zijn we veel bezig met boeken bekijken, versjes en rijmen en auditieve synthese. Hierbij maken we van klanken woorden, zoals: p-e-t is pet.

Ondertussen leren we ook nog een dans op een lied van kinderen voor kinderen. Wellicht hebben jullie thuis het liedje al gehoord.. “van je pi pa pepernoot”. In de klas wordt het heel de dag door gezongen door de kinderen. Misschien kunnen we de dans ook aan Sinterklaas laten zien als hij volgende week op school komt. Spannend!