donderdag 16 februari 2023

Deze week sluiten wij ons IPC thema over de winter af. Alle ouders van groep 2 mogen op vrijdagochtend een kijkje komen nemen in ons lokaal om samen de speel-/leerplaatsen en het IPC bord te bekijken.
Dit thema zijn we begonnen op de schaatsbaan in Deventer. De kinderen hebben het hier nog steeds over, het heeft veel indruk op ze gemaakt. Vervolgens hebben wij in de bouwplaats in de klas een schaatsbaan nagemaakt. Hier mochten alle kleine poppetjes komen schaatsen. Al snel kwamen de kinderen met het idee om ook een winkeltje bij de schaatsbaan te maken waar we schaatsen kunnen verhuren en kaartjes voor de schaatsbaan en warme kleren kunnen verkopen. In de onderzoekplaats hebben we ijs onderzocht, geëxperimenteerd met water en maatbekers en deze laatste week bekijken we de wereldbol en boeken over de winter. Is het overal op de wereld tegelijk winter? En is het overal koud in de winter?

Na de vakantie beginnen we met een nieuw IPC thema: “Beestenboel”. Hierover volgt snel meer informatie.