donderdag 12 mei 2022

De eerste week na de meivakantie zit er alweer op. De kinderen vonden het erg gezellig om elkaar weer te zien en hun vakantieverhalen met elkaar te delen.

Bij lezen zitten we midden in thema 9 ‘kunst’. Komende weken leren de kinderen woorden lezen zoals kunst en strand en fraai, sproei en kleur.

Bij spelling worden alle afspraken herhaald die we tot nu toe hebben gehad, zoals woorden met -ooi en -aai.

Bij het schrijven letten wij nu extra op het schrijven van de verbindingen tussen letters.

Bij rekenen blok 6 hebben we afgelopen week een herhalingsweek ingelast. Door ziekte voor de meivakantie hebben veel kinderen belangrijke rekenonderdelen gemist. Deze hebben we afgelopen week herhaald. Aankomende week pakken we de draad weer op en gaan we verder met blok 6 over optellen tot 20 met tientalpassering met behulp van de getallenlijn.

De laatste unit bij IPC gaat over vakantie! De kinderen gaan onder andere leren waarom we op vakantie gaan, waar zij wel eens op vakantie zijn geweest, welke spullen ze meenemen op vakantie en hoe ze reizen naar een vakantiebestemming. En dit zal niet alleen gaan over het heden maar ook over het verleden.