donderdag 25 mei 2023

We naderen alweer het einde van het schooljaar. Wat hebben we veel geleerd met elkaar en van elkaar.
In lijn 3 zijn we al bij thema 9 “Kunst”. Wat een leuke leeslessen. De kinderen lezen nu hele stukken tekst samen. Er is veel toneellezen bij. Sommige kinderen lezen zelfs al op toon. Wat is dat toch knap. Ook leren we dat we nu op tempo moeten lezen. Daarmee laten we zien dat we al snel de letters kunnen ontcijferen en omzetten in klankgroepen. Mooi.
Spelling
Spelling wordt steeds moeilijker. Er zitten een hoop fopletters in onze taal. De juffen leren ons wel om daar goed op te letten. Maar dat is wel lastig. Toch blijven we oefenen. Kinderen leren ook steeds beter om het gemaakte werk na te kijken.
Rekenen
Met rekenen maken we inmiddels plus en minsommen over het tiental. We leren splitsen en horen steeds dat het getal 10 magisch is. We leren getallen eerst naar de 10 te rekenen. Dat is soms nog best lastig, maar gaat ons steeds beter af. Ondertussen leren we ook verhalen te verwerken in een som, de zogenaamde redactiesommen. Oef wat lastig…..
IPC
Omdat we bij het lezen het thema kunst behandelen, verwerken we onze leerdoelen van IPC in dit thema. We leren naar onszelf te kijken: kan ik het al een beetje of heel goed.
We kijken naar kunst, geven onze mening en delen die met elkaar.
We leren kleuren mengen van een mooi schilderij en tot slot hebben we een kunstwerk gemaakt van oud speelgoed.
Kortom we hebben er weer een fantastische leertijd van gemaakt en gaan nog 6 weken door.