vrijdag 30 oktober 2020

Voor de vakantie zijn we druk geweest met de klassenshow die in het teken stond van het thema “En toen…”van de Kinderboekenweek.

Eline en Kai vonden een tijdmachine met een spannend knopje waar ze op konden drukken en floep!…..zo kwamen we bij de Vikingen, de Ridders en Jonkvrouwen én de Romeinen terecht! Gelukkig bracht de machine ons ook terug naar deze tijd, waar ieder kind blij was dat ze weer met hun I-pad konden spelen.

Wat was het fijn dat alle kinderen van de school hiernaar hebben kunnen kijken. De show is op fantastische wijze gefilmd, zodat de kinderen én hun ouders een mooie herinnering hebben.

In de komende weken gaan we aan de slag met het volgende:

Taal

Thema 2 wordt afgerond d.m.v. een toets, waarna een week van herhaling en verdieping volgt.

In thema 3 zullen de kinderen zich verder gaan bekwamen met het ‘zelfstandig naamwoord’, het ‘werkwoord’ en het ‘bijvoeglijk naamwoord’.

Spelling

We ronden thema 2 af. De kinderen hebben woorden met ‘v/f’, ‘s/z’, en sch-/ schr- ‘ geleerd en er is flink mee geoefend.

Net als bij taal gaan we na de toets een week herhalen en verdiepen.

Thema 3 start met woorden met -ng/ -nk.

Rekenen

Ook hier wordt aankomende week het blok afgerond met een toets. De werkwijze daarna is hetzelfde: wie heeft nog hulp nodig, wie kan zonder hulp met verdiepingsopdrachten verder.

Vanaf het begin van het schooljaar trainen we al sommen tot 20 (uit het hoofd), de tafels van 2, 5 en 10 én het springen op de getallenlijn met sprongen vanaf 10 vanaf ieder willekeurig getal (heen én weer). Dit blijft voorlopig zo. In blok 4 starten we met sommen tot 100, dan moet je dat springen dus al heel goed kunnen….!

IPC

Deze week zijn we gestart met het thema “Feest“. Welke feesten vieren we in Nederland en in andere landen? Welke kleding hoort er bij….Wanneer is jouw verjaardag? Hoe organiseer je een feest?…..Zoveel vragen, zoveel invalshoeken….

Natuurlijk passen ook de aanstaande feesten van Sinterklaas en Kerstmis binnen dit thema…..en ohhhh, wat hebben we daar al zin in!!