Groep 4
We hebben nog 8 schoolweken te gaan en daar moet nog veel in gebeuren….
Rekenen:
Blok 9 is afgerond, we starten met blok 10. Hierin komen de volgende doelen aan de orde:
- welk getal ligt het dichtst bij een gegeven getal;
- welke maat past erbij (liter, cm, meter, gram, kilogram, kilometer);
- hoe lang duurt het (tijdsverschil berekenen tussen twee analoge klokken + in verhaalvorm: hoe laat is het over een uur)?
- meten met een liniaal, in centimeters;
- de tafels tot 10, opzeggen én “hutsiebutsieklutsie”.
Taal:
Thema 7 wordt deze week afgerond en getoetst.
We hebben de themawoorden nog eens geoefend op verschillende manieren:
- met een woordzoeker
- met Bingo-voor-2
- Zweeds renspel
We hebben dit, vorige week, fijn buiten kunnen doen!
Spelling:
We zijn gestart met woorden als ja-ger: één van de moeilijkste categorieën om goed te leren.
De kinderen leren deze woorden “op een trapje” te zetten: voor iedere klankgroep een tree.
Le-zen/ twee klankgroepen/ je hoort de lange ee aan het eind van de klankgroep, je mag er maar één schrijven.
Uw kind kan het u laten zien!!
Hierna komen woorden zoals ba-kker :
Ba-kker/ twee klankgroepen/je hoort de korte a aan het eind van de klankgroep, er komen twee medeklinkers achter!
IPC:
We zijn gestart met het thema “Gebouwen”.
Tijdens dit thema is ons persoonlijke doel “aanpassingsvermogen”: kun jij flexibel zijn als dingen anders verlopen dan dat je van te voren hebt bedacht?
In dit thema leren we over allerlei soorten constructies, door mensen bedacht en gemaakt.