maandag 17 mei 2021

We hebben nog 8 schoolweken te gaan en daar moet nog veel in gebeuren….

Rekenen:

Blok 9 is afgerond, we starten met blok 10. Hierin komen de volgende doelen aan de orde:

• welk getal ligt het dichtst bij een gegeven getal;
  • welke maat past erbij (liter, cm, meter, gram, kilogram, kilometer);
  • hoe lang duurt het (tijdsverschil berekenen tussen twee analoge klokken + in verhaalvorm: hoe laat is het over een uur)?
  • meten met een liniaal, in centimeters;
  • de tafels tot 10, opzeggen én “hutsiebutsieklutsie”.

Taal:

Thema 7 wordt deze week afgerond en getoetst.

We hebben de themawoorden nog eens geoefend op verschillende manieren:

1. met een woordzoeker
  2. met Bingo-voor-2
  3. Zweeds renspel

We hebben dit, vorige week, fijn buiten kunnen doen!

Spelling:

We zijn gestart met woorden als ja-ger: één van de moeilijkste categorieën om goed te leren.
De kinderen leren deze woorden “op een trapje” te zetten: voor iedere klankgroep een tree.
Le-zen/ twee klankgroepen/ je hoort de lange ee aan het eind van de klankgroep, je mag er maar één schrijven.

Uw kind kan het u laten zien!!

Hierna komen woorden zoals ba-kker :
Ba-kker/ twee klankgroepen/je hoort de korte a aan het eind van de klankgroep, er komen twee medeklinkers achter!

IPC:
We zijn gestart met het thema Gebouwen”.
Tijdens dit thema is ons persoonlijke doel “aanpassingsvermogen”: kun jij flexibel zijn als dingen anders verlopen dan dat je van te voren hebt bedacht?

In dit thema leren we over allerlei soorten constructies, door mensen bedacht en gemaakt.