dinsdag 31 augustus 2021

De kop is eraf! Na 6 weken lekker uitrusten en een heerlijke vakantie gaan we weer lekker van start.
Het was natuurlijk wel even wennen. Een nieuw lokaal, nieuwe juffen en misschien ook wel andere manieren en regels.
Wij kijken terug op een fijne en gezellige eerste week!
Deze week hebben we een eerste start gemaakt met de lessen.
Na een eerste instapweek van taal en spelling gaan we nu echt starten met de methode.

De doelen van spelling deze periode zijn:
-woorden met -ng en -nk;
-woorden met -eer, -oor, -eur;
-woorden met -aai,-ooi,-oei.

De doelen van taal voor de komende periode zijn:
-alfabetische volgorde;
-werkwoorden, zelfstandig naamwoorden en bijvoeglijke naamwoorden;
-wat, waar en wanneer deel in een zin;
-streektaal;
-woordtrap.

Dit jaar starten wij met en nieuwe rekenmethode: Getal en Ruimte junior. Om goed van start te kunnen gaan werken wij op dit moment aan een instapprogramma om stof te herhalen. Ook behandelen wij onderdelen die in deze nieuwe methode al eerder aan bod zijn geweest en dus nieuw zijn voor de kinderen.

Volgende week starten wij ook met IPC thema Jong en Oud. De ouderbrief heeft u inmiddels ontvangen.

SCHOOLREISJE:
We mogen weer! Groep 5 en 6 gaan dinsdag 21 september a.s. op schoolreis naar Speelpark “Oud Valkeveen”.
Nadere info over de dag ontvangt u binnenkort per mail.