donderdag 10 maart 2022

Deze weken is het genieten van het heerlijke lentezonnetje. De lentekriebels zorgen voor nieuwe energie tijdens het werken.

Bij taal ronden we thema 5 ‘in de ruimte’ af. De kinderen hebben onder andere geleerd wat het onderwerp van een zin is, wat een verwijswoord is en ze hebben het verschil geleerd tussen concrete en abstracte zelfstandige naamwoorden.

Ook bij spelling ronden we thema 5 ‘in de ruimte’ af. Hierbij hebben we het gehad over woorden met au(w) en ou(w), woorden met cht en woorden met -je, -tje of -etje.

Bij rekenen werken we aan blok 6. In dit blok leren de kinderen cijferend optellen en aftrekken en ze leren werken met de kalender.

Bij IPC ronden we aankomende week het thema ‘zij maakten het verschil’ af. Hoe wij het thema gaan afronden, hoort u nog.