donderdag 2 juni 2022

De CITO toetsen eind 5 zijn begonnen. De kinderen laten zien wat ze het afgelopen half jaar hebben geleerd. Aankomende weken komen er nog leuke dagen aan zoals de muffendag en de avondvierdaagse. De weken zullen voorbij vliegen!

Bij rekenen zijn we aangekomen in blok 8. In dit blok leren de kinderen cijferend vermenigvuldigen, werken met 3D-figuren en delen.

Bij taal hebben we aankomende week de toets van thema 7 en gaan we een start maken met thema 8. De toets van thema 7 zal gaan over eigennamen, het bijwoord, regels voor het schrijven van werkwoorden en de werkwoorden hebben en zijn in de tegenwoordige tijd. Thema 8 is het laatste thema in groep 5. In dat thema leren de kinderen onder andere over mannelijke en vrouwelijke persoonsnamen, woordsoorten, werkwoorden vervoegen in de tegenwoordige tijd en open en gesloten vragen herkennen en formuleren.

Bij spelling zitten we midden in thema 7. Aankomende weken leren de kinderen nog werken met woorden zoals keuken en woorden waarbij de f verandert in v of de s verandert in z.

Aankomende week zullen we de laatste unit van IPC ‘Chocolade’ in groep 5 afsluiten. De kinderen hebben in deze periode ontzettend veel geleerd over onder andere het ontstaan van chocolade, de groei van de cacaoboon en ze hebben ook zelf chocola gemaakt. Het was een interessante (en lekkere!) unit.