donderdag 22 december 2022

De drukke feestperiode is alweer bijna voorbij. Wat hebben we een lol gehad bij het maken en uitpakken van de surprises. De laatste weken hebben we het even extra gezellig gemaakt in de klas met het elke dag openmaken van een vakje uit onze adventkalender en als knaller natuurlijk het lekkere en gezellige kerstdiner. Door de adventkalender hebben we onder andere een dag tijdens elke les een spelletje gespeeld waarmee we het lesdoel hebben bereikt en we hebben extra veel geknutseld.

Tijdens deze drukke en gezellige periode is er natuurlijk ook nog hard gewerkt. De blokken en thema’s waar wij na de vorige parkenpost mee zijn begonnen, ronden wij na de kerstvakantie af. Wij hebben dan eerst een week met afronding en herhaling en daarna volgen de toetsen. Bij taal worden de kinderen getoetst op beheersing van de themawoorden, hele werkwoorden, tegenwoordige tijd en verleden tijd, basisvorm van woorden, en voorzetsels. Bij spelling toetsen we de beheersing van de categorieën: woorden met -d, woorden zoals sla en jager, en woorden zoals bakker. Bij rekenen worden de kinderen getoetst op het midden van twee getallen berekenen, de tafels van 15, 20, 25 en 50, rijgend optellen en aftrekken van twee getallen tot 1000, referentiematen voor lengtematen, en lengtematen omrekenen naar een kleinere maateenheid.

Maar nu eerst… vakantie! De kinderen en de leerkracht van groep 5 wensen iedereen hele fijne feestdagen en een prachtig 2023!