donderdag 12 oktober 2023

In de tweede periode lopen leren en feest vieren naast elkaar. Hieronder kunt u lezen wat de kinderen gaan leren maar natuurlijk gaan we ons ook onderdompelen in Sinterklaas en Kerst. En wekelijks kunt u in het weekbericht blijven lezen in Parro wat we in die week hebben gedaan.

Bij spelling leren de kinderen in thema 3 woorden met ij, woorden met be-, ge-, ver-, of -te, en woorden met -ig of -lijk. In thema 4 leren ze woorden met eind-d, woorden met een open lettergreep, en woorden met verdubbeling van medeklinker.

Bij taal leren de kinderen in thema 3 onder andere de gebiedende wijs, het gebruik van het uitroepteken, de regelmatige en onregelmatige vormen van de trappen van vergelijking. In thema 4 leren ze onder andere het onderscheiden van de tegenwoordige tijd en de verleden tijd in een zin, en wat voorzetsels zijn.

Bij rekenen leren de kinderen in blok 3 rijgend optellen en aftrekken tot 1000, klokkijken met vijf en tien minuten over en voor de hele en halve uren, en de tafels van 11 en 12. In blok 4 leren ze de tafels van 15 en 20, het omrekenen van lengtematen, en het begin van cijferend rekenen met optellen en aftrekken onder elkaar.

Het nieuwe thema van Atlantis heet De Lucht in. Dit blok duurt 9 weken en in die 9 weken wordt aan veel doelen gewerkt. Enkele doelen zijn woorden lezen met sch, tijdens het lezen een plaatje maken in je hoofd, verkleinwoorden lezen, uitdrukkingen met lucht leren, en feiten en meningen herkennen.

Bij IPC starten we met de unit Chocolade! Een erg lekkere maar ook interessante unit. Na de herfstvakantie volgt de ouderbrief met meer informatie.

Fijne herfstvakantie!