donderdag 15 februari 2024

Bij Atlantis gaan we verder de diepte in met het thema “Tot op de bodem”. We gaan leren hoe we onszelf vragen kunnen stellen tijdens het lezen van een tekst en we ontdekken nog meer over de dieren die leven in de diepzee. Hierna  gaan we naar het volgende thema: “En de winnaar is”. In dit thema leren we meer over de verschillende sporten die er zijn en hoe het gaat bij Olympische sporten.

Ons volgende IPC thema is “Andere plaatsen een ander leven”, hierbij gaan we kijken naar de verschillen tussen mensen uit andere landen. Als startpunt gaan we een filmpje maken om ons voor te stellen aan kinderen in een ander land. We zijn nog op zoek naar ouders die iets kunnen vertellen over andere gebruiken in hun land van herkomst. Meld je aan in Parro. Welke feesten hebben zij, wat zijn hun rituelen en hoe ziet hun dagelijks leven eruit? Zou dit hetzelfde zijn als bij ons?

Inhoud en gewicht, bent u thuis aan het klussen gaat u samen met uw kind boodschappen doen laat hem of haar dan helpen met wegen en meten. Ook verhoudingen en volgorde van bewerkingen (wat reken je eerst uit bij een som) komen aan bod bij het volgende blok van rekenen.

Spelling
Het woord cijfer, spreken we de c hier uit als s of klinkt deze als k?
En hoe zit dat bij het woord insect?
Hoe gebruiken we ’s in bepaalde woorden denk hierbij aan ’s morgens en piano’s.

Taal
De woorden staan allemaal in het teken van lichaamstaal. Denk hierbij aan oogcontact, van nature, verbalen en non verbale communi-catie, houding en je blik.

We gaan leren wanneer de persoonsvorm of t, d of dt eindigt.

Vanaf donderdag 7 maart zullen wij een aantal keer naar Tim Koldenhof gaan. We lopen hier met zijn allen heen en we zullen rond 14.45 weer terug zijn op school. Hier gaan we oefenen voor onze musical, die we u graag op vrijdag 5 april willen laten zien.