donderdag 13 januari 2022

Het was even spannend of we na de kerstvakantie weer naar school mochten, maar dat is gelukt. Niets fijner dan gewoon in de klas kunnen zijn met elkaar! Voor het nieuwe jaar 2022 is mijn wens dat we dit schooljaar zonder nog een lock-down mogen afmaken!

Wat leren we de komende periode?

Rekenen in blok 4

• De komende periode rekenen we met lengtematen en berekenen we de omtrek. Daarna gaan we verder met cijferend optellen, aftrekken vermenigvuldigen en delen.

Taal:

We zijn gestart met thema 4  (Verandering)

• We leren hoe je zelfstandige naamwoorden in het meervoud zet;
  • We leren de verleden tijd van de werkwoorden hebben, zijn, kunnen, zullen, mogen en willen;
  • We leren hoe je zinnen verdeelt in zinsdelen;
  • We leren wanneer je een komma schrijft in een zin.

Spelling:

In het thema 4 ( Verandering)) leren we:

• woorden met aan het eind een d die klinkt als een t;
  • woorden met een lange klank aan het eind van een klankgroep (jager-woorden);
  • woorden met een korte klank aan het eind van een klankgroep (bakker-woorden).

Atlantis:

We zijn bezig met thema 2:  Mooie verhalen over uitvindingen, waar we induiken om aan de volgende doelen te werken:

• snappen wat je leest;
  • lezen wat er staat;
  • lezen met plezier;
  • weten hoe je leest.

De topotoets van Gelderland  is aan de beurt. Op donderdag 3 februari a.s. is de topotoets.