donderdag 24 augustus 2023

Het nieuwe schooljaar is gestart. We gaan vooruitblikken naar de komende periode. Welke thema’s en doelen komen aan bod? Hoe ziet het onderwijs in groep 7 eruit?

Bij rekenen werken we de eerste weken aan het herhalen van de stof van groep 6. Wat beheerst iedereen nog goed en waar moeten we nog aandacht aan besteden. Tafels oefenen doen we veel en willen u vragen dit thuis ook te doen. Daarna gaan we werken aan maten en gewichten, breuken en schaalverdeling. De kinderen oefenen ook online met automatiseren en redactiesommen. Vraag er gerust eens naar bij uw kind, want ze kunnen dit ook thuis.

Bij taal en spelling is het thema Organiseren. Ze gaan leren wat het werkwoordelijk gezegde is en over de leestekens. We herhalen verder de woordsoorten. Bij spelling is het ook een combinatie van categorieën die ze al kennen met nieuwe categorieën. We oefenen deze ook online en dit kunnen ze ook thuis doen.

Voor Atlantis (lezen) staat het thema: Sporen naar verleden centraal. We gaan lezen en leren over oude beschavingen gedurende 8 weken. Ook lezen wij bij dit thema een boek voor van Dummie de mummie. Lezen heeft een belangrijke plek in de klas. We stimuleren de kinderen ook om zelf te lezen en we lezen ook in groepjes.

Vanaf dit jaar koppelen we aan ons IPC thema ook een Engels thema. Voor de komende periode is dat Nederland Waterland (ouderbrief via Parro) met weather and seasons.

In Parro zult u wekelijks van ons een bericht zien waarin we terugkijken op de week. Wilt u meer weten over groep 7? Dan zien we u graag op maandag 18 september tijdens de info-avond.