donderdag 15 februari 2024

De afgelopen periode was kort en druk, maar nu kijken we richting 2 weken vakantie (voor jullie dan).

Na de vakantie begint een periode van hard werken en leuke dingen. Zoals bezoek aan New Tech, Paasontbijt, schoolkamp en Koningsspelen. Ook staan we deze periode stil bij Kruisjesdal, ons monument ter nagedachtenis aan 12 gefusilleerde mannen in WOII.

Maar het spannendste voor de kinderen is misschien wel het theoretisch verkeersexamen op 26 maart. Hopelijk kunt u in de komende weken de tijd vinden om dit samen goed voor te bereiden. In classroom vinden jullie verschillende opties om dit te doen. Ook hebben de kinderen 12 oefenexamens gedaan. Deze zijn mee naar huis gegeven iedere week.

Het thema van IPC ronden we na de vakantie af. We starten op 11 maart met het nieuwe thema ‘Wat als het jou overkomt…..’ Hoe is het om te leven in oorlogstijd? De ouderbrief hierover komt na de vakantie in Parro te staan.

Wat de vakken betreft komen de volgende doelen aan bod:

Rekenen

• cijferend delen zoals 7 : 5 waarbij het antwoord een decimaal getal is;
  • inhoud berekenen met de rekenregel lengte × breedte × hoogte en inhoudsmaten omrekenen;
  • het gemiddelde berekenen van een aantal getallen;
  • breuken als decimale getallen schrijven en decimale getallen als breuk schrijven;
  • rekenen met samengestelde eenheden zoals km/u.

Taal

• Ik ken de 3 hoofdvormen van een werkwoord ( infinitief, persoonsvorm en voltooid deelwoord);
  • Ik weet wat het meewerkend voorwerp is en kan deze vinden in een zin;
  • Ik weet wat een persoonlijk voornaamwoord is en kan deze vinden in een zin;
  • Ik kan dubbelzinnig taalgebruik herkennen in een zin;
  • Ik kan een dialoog schrijven.

Spelling

• woorden met c als s en c als k (citroen en clown);
  • woorden die eindigen op een d (die klinkt als t) bv kameraad;
  • woorden met een open/gesloten lettergreep zoals jager/bakker;
  • werkwoordspelling gaat in zijn geheel over het schrijven van een voltooid deelwoord.

Bij Atlantis (technisch en begrijpend lezen) zitten we nog midden in “Onder de loep”, dus die doelen vindt u nog in de vorige Parkenpost.

Prettige vakantie en tot maandag 4 maart!