donderdag 25 april 2024

Hoe snel gaat dit schooljaar? Met regelmaat horen we de kinderen dit zeggen… We kijken vooruit naar de laatste periode. Een leuke, drukke en belangrijke periode voor groep 7.

Wat staat er allemaal op de planning?

• afronden project Apentrots met bezoek aan Apenheul
  • start project Tim Koldenhof incl. opvoering voor ouders in hal van school
  • praktijkexamen verkeer (eind mei, datum volgt nog via Parro)
  • Kleedjesmarkt
  • E-toetsen CITO
  • voorlopig adviesgesprek
  • Avondvierdaagse

Kijk dus goed in de Parro agenda wanneer deze ‘activiteiten’ zijn.

Voor het fietsexamen moet de fiets echt in orde zijn. Tijdens het schoolkamp waren er 8 kinderen met niet werkende verlichting. Via de link kunt u zien waar de fiets aan moet voldoen.https://fietscheck.vvn.nl/

Je zou bijna denken dat we geen tijd hebben om te werken aan de “gewone” vakken. Maar dat doen we zeker wel. Bij rekenen gaan we verder met breuken, herhalen we het cijferend rekenen en behandelen we contextsommen met meten. Bij taal komt hoofd- en bijzin weer terug en leren we de puntkomma te gebruiken. Ook herhalen we alle voornaamwoorden en alles wat we hebben geleerd met zinsontleden. Spelling brengt ons nog bij de categorieën: woorden met een trema, stoffelijke bijvoeglijke naamwoorden en herhalen we de open en gesloten lettergreep. Bij werkwoordspelling hebben we nu alleen nog de gebiedende wijs te leren. We herhalen nog steeds alle eerder geleerde regels, want dit blijft voor veel kinderen nog echt lastig.

Bij IPC ronden we na de vakantie het thema “Wat als het jou overkomt” af en zullen we starten met “Opgroeien”. U ontvangt t.z.t. via Parro de ouderbrief. Het Engelse thema dat daarbij hoort is “Health”.

We gaan samen even fijn aan de slag nog, zodat we daarna kunnen genieten van een heerlijke zomervakantie!