vrijdag 11 september 2020

Na een vakantie lang popelen, was het eindelijk zo ver. De START van een nieuw schooljaar. We mochten dit jaar starten met een nieuwe leerling, Lucas, en een nieuwe juf. Spannend allemaal! Inmiddels zijn we twee weken verder en zijn we weer druk aan het werk. De vakken zoals rekenen, taal, spelling, gym, handvaardigheid, verkeer, Engels en IPC zijn allemaal weer opgestart. We zijn begonnen met een prachtig thema over de geschiedenis van Nederland. Want, waarom is Nederland zoals het nu is? We duiken in de geschiedenis en vergelijken historische kaarten. Ook leren we over de leiders die er zijn geweest.

Ook voor de andere vakken hebben we doelen waar we de komende periode aan werken. Deze doelen hangen op ons doelenbord. Op deze manier zien we altijd wat we leren, maar kunnen we ook bekijken wat we al hebben behaald!
Rekenen: handig rekenen met meerdere getallen en het aflezen en plaatsen van breuken in een tekening of getallenlijn.
Taal: verschillende woordsoorten, persoonsvorm en het werkwoordelijk gezegde.
Spelling: Woorden met een ’s bij het meervoud, ei of ij woorden en werkwoorden in de tegenwoordige tijd.