donderdag 24 november 2022

De kinderen van groep 7 werken momenteel aan veel nieuwe doelen. In de komende week ronden we de thema’s en blokken af. Nadat de Sint weer is vertrokken naar Spanje starten we met nieuwe. Hieronder vindt u de doelen waar we dan aan gaan werken. Na de kerstvakantie werken we hier ook nog aan.

Afgelopen week hebben we met Engels het thema “Food and drinks” afgerond. Deze week zijn we gestart met “People”. We gaan een stamboom maken, we leren de persoonlijke en bezittelijke voornaamwoorden te gebruiken en het gebruiken van het werkwoord to be, to have  in een zin. We leren hoe je kunt vertellen hoe je eruit ziet en wat voor kleding je draagt. Spreekt u samen thuis ook weleens Engels? Dat is leuk hoor…..

Rekenen

Procenten en verhoudingen
· Werken met procenten als 1/100 deel;
· Breuken omzetten naar honderdsten;
· Percentages uitrekenen;
· Procenten toepassen in contexten;
Breuken schrijven als procenten;
· Een verhouding als percentage schrijven;
· Rekenen met percentages en verhoudingen in een verhoudingstabel;
· Rekenen met procenten en verhoudingen in contexten.

Meten
· Oppervlakte omrekenen naar een andere maateenheid.
· Rekenen met de maten hectare, acre en centiare.
· Oppervlakte berekenen.
· Oppervlakte uitrekenen in een context.

Taal

De kinderen leren/kunnen/kennen:
· Woorden bij het thema “fantasie”;
· Het gezegde en het lijdend voorwerp benoemen;
· Het zelfstandig werkwoord en hulpwerkwoord binnen het gezegde herkennen en benoemen;
· Wat beeldspraak is.

Spelling
· Woorden met een hoofdletter (Nederland);
· Woorden met achtervoegsel -heid of -teit (snelheid/majesteit);
· Woorden met ge die klinkt als zje (garage);

Werkwoordspelling
· Verleden tijd van andere-klankwerkwoorden normaal (roepen);
· Verleden tijd van andere-klank-werkwoorden met v/f- of z/s-wisseling (schrijven/kiezen);
· Verleden tijd van andere-klank-werkwoorden met stam op d of t (vinden/fluiten).

Voor deze doelen gaan we wat langer dan 3 weken uittrekken, zodat we ook tijd hebben voor kerstknutselen, een spelletjesmiddag en een fijne afsluiting van het kalenderjaar!

Op woensdag 30 november a.s. hebben we nog een inloopmoment. Geeft u in Parro even aan of u een kijkje komt nemen?